ankisehlstedt.blogg.se

Filosoferande och funderingar, reflektioner och kärleksförklaringar, gränsöverskridande glädjeyttringar, förhållningssätt, eget bestämmandemandat över vad som är mitt livs gåvor och hur de av mig förvaltas.

På återerövrad mark

Publicerad 2014-05-22 21:26:00 i Allmänt,

På återerövrad mark. Som en tjuv om natten smög jag mellan gränderna i Stockholms stad genom Södermalm, Gamla stan över Slussen med bultande hjärta och en förtärande ångest men med en vilja av stål; jag ska klara det! Så många år som förflutit så många år av resande i själen så många år att slicka sina sår så många år av längtan efter kärlek Jag gick av på T-centralens perrong tog rulltrappan upp i terminalen och där på min högra sida låg toaletten fortfarande kvar Där jag döden mötte där det svarta blev till en rök där det bolmade av svavlets helvetiska doft där jag ensam mötte en verklighet stadd i förvrängning Snabbt gick jag förbi medan hjärtat slog så hårt att människor som mötte mig måste ha hört dem hjärtslagen och jag svalde min gråt, tryckte upp dubbeldörrarna och gick ut Pappa, här i mitten på Sergels torg stod jag som liten tonårsflicka och längtade efter att Du skulle komma och hämta hem mig från det kaos jag fanns i då Men jag satte fötterna bestämt i det svartvita rutmönstret och som en krigare stod jag kvar tårarna letade sig fram och jag lät dem finnas och jag grät för den lilla vilsna flickan som var jag en gång Pappa, du kom aldrig och hämtade mig Du visste ju inte heller var jag fanns eller vad jag gjorde Du trodde nog att det var bäst det som skedde Nu står jag här pappa och i mitt inre lyfte du mig på starka armar och bar mig hem till mig själv och beredde min hårda verklighet till erfarenhetens visa källa att som vuxen ösa sanningen ur. Det här är mitt liv och jag ska läka de sår som åsamkats i tiden jag ska rycka ut de törnetaggar som borrats sig in i min själ för det här är mitt liv och här ska jag färdas fri i den tid jag har kvar.

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

LevNu

Det är den där rytmen, den som håller pulsen vid liv, den som följer mig i mina ups and downs, den som bestämmer tempot i mitt liv, som bestämmer min kittlande närvaro i Livet som är Nu. Osminkad sanning, målad fantasi med kryddad verklighet. Thats me.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela