ankisehlstedt.blogg.se

Filosoferande och funderingar, reflektioner och kärleksförklaringar, gränsöverskridande glädjeyttringar, förhållningssätt, eget bestämmandemandat över vad som är mitt livs gåvor och hur de av mig förvaltas.

Förortsord

Publicerad 2014-05-23 21:44:51 i Allmänt,

Förortsord.
Mina ögon drunknar i asfalten de ligger där som två iakttagande receptorer vandrar upp längst husfasadens asbestbeklädda väggar och fastnar vid de svenskflaggsbeprydda balkongerna. Plötsligt genomfars min kropp av ett syrligt medvetande jag bor här jag är den del av detta Insikten träffar solar plexus och lyfter min lekamen till sårbarhet mitt känsloliv till hopplöshet. Jag står med fötterna mot hård asfalt med mina händer runt kalla stålrör inne på en av hus kringgärdad gård där solen aldrig kan nå över hustaken eller in på gården därför kan inget växa En port slår upp och ut rusar en man på vingliga ben jag hinner ana ångest i hans gestalt Kroppshållningen är stelt tillbakadragen och det är med mycket möda som han småspringer fram Strax kommer han tillbaka, nu med en öl i handen, bärande på en kluckande kasse Ångesten är bytt mot ett snett leende Vart tog han vägen? Vilket fönster är hans? Nästan alla gardiner är fördragna här ingen ide´att öppna dem när solen ändå aldrig kan nå in. Folket klagar på klädstölder i tvättstugan, fria katter och invandrare. Folket drar för gardinerna och flaggar svenskt på balkongen Folket..........................är jag.......... Mina ögon drunknar i asfalten.

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

LevNu

Det är den där rytmen, den som håller pulsen vid liv, den som följer mig i mina ups and downs, den som bestämmer tempot i mitt liv, som bestämmer min kittlande närvaro i Livet som är Nu. Osminkad sanning, målad fantasi med kryddad verklighet. Thats me.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela