ankisehlstedt.blogg.se

Filosoferande och funderingar, reflektioner och kärleksförklaringar, gränsöverskridande glädjeyttringar, förhållningssätt, eget bestämmandemandat över vad som är mitt livs gåvor och hur de av mig förvaltas.

Amor Fati ( Kärleken till vårt öde)

Publicerad 2014-05-23 23:08:41 i Allmänt,

Amor Fati

 Jag har offrat min släta hud för självinsikt

min kropps atletiska krumbukter för ett stillasittande kunskapsinhämtande

det lätta och åtkomliga mot mitt inre kaos

en diplomatisk hållning mot ett ständigt ifrågasättande

disciplin mot en ständigt kåthet ( vilket för mig är detsamma som glädje, liv, nyfikenhet)

trygghet för erosion

visst är jag vacker

alltmedan magen vilar i dubbla däck

rumpan ruvande som en global katastrof

och halsen i tusen veck

det viktigaste är

att acceptera

och  känna

kärlek

i sin egen spegelbild

 Amor fati

kärleken till ödet.

 


Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

LevNu

Det är den där rytmen, den som håller pulsen vid liv, den som följer mig i mina ups and downs, den som bestämmer tempot i mitt liv, som bestämmer min kittlande närvaro i Livet som är Nu. Osminkad sanning, målad fantasi med kryddad verklighet. Thats me.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela